PoradyZarabianie

Jak można łatwo wycenić swoje teksty jako copywriter?

Jak można łatwo wycenić swoje teksty jako copywriter?

Jako copywriter masz wiele możliwości. Możesz, pracować w firmie na umowę zlecenie umowę o pracę dodatkowo możesz, pozyskiwać sam sobie zlecenia na grupach Facebookowych, Ofelii, czy innych tego typu stron internetowych, ale i możesz skorzystać z platform internetowych, które mają na celu pomóc początkującym copywriterom w znalezieniu pracy i działają one na zasadzie, iż zleceniodawca wystawia, ogłoszenia a zleceniobiorca może, je wziąć i zrobić. Takie platformy w Polsce są, dość popularne a są, one takie jak:

  • Tekstbrookes
  • Giełdateksów
  • Goodcontent

Jednak też i jest trochę ich więcej. Jednak i te są najbardziej opłacalne do założenia na nich swojego konta.

Jak wycenić swoje teksty w każdej podstawie?

Dobrze teraz omówimy ten też  i omówimy działania copywritera, czyli poszukiwanie samodzielnie swoich zleceniodawców, którzy często odwiedzają strony na Facebooku Ofelii, czy innych stron internetowych. Wówczas i najlepiej tekst wycenić za napisane zzs. (zzs to inaczej znaki ze spacją).

Jest to jeden z tych najbardziej popularnych sposobów rozliczanych się z copywriterami a ich pracodawcami. Często jednak i wykorzystuje się sformułowanie pieniądze za słowo. Też tak jest możliwe. Różni się to też i tym, że wyceniasz swoje o to teksty nie za znaki a za słowa w danym tekście. Przykład.

Przykład 1.

Tekst 3000 znaków ze spacjami został napisany dla Ciebie i Ty rozliczasz, się za znaki a Twoja stawka to 5 złotych to wyjdzie, Ci 15 złotych za cały tekst.

Przykład 2.

Tekst 3000 znaków ze spacjami został przez Ciebie napisany, ale posiada, on dokładnie 600 znaków a Twoja stawka to 0.02 grosza za 1 słowo wychodzi, Ci, że za tekst dostaniesz 14 złotych.

Jak wycenić swój tekst?

Tekst najczęściej jest wyceniany za te dwa sposoby z przetoczonych przykładów. Dobrze, ale jakie stawki brać pod uwagę, aby ktoś się nami zainteresował?

Jako początkujący copywriter z bardzo to też i słabym portfolio najlepiej swoje dotychczasowe wyceny brać trochę pod tak zwaną lupę, o wiele taniej niż weteran, który pracuje jako copywriter paręnaście lat. Dokładnie warto wziąć tu pod uwagę cenę taką jak:

1000 zzs oscyluje od 10 do 20 złotych. (czyli za taki o to artykuł 3000 znaków to od 30 do 60 złotych)

1 słowo oscyluje tutaj już od 0.01 do 0.03 grosza (czyli za artykuł z 500 słów to od 5 do 15 złotych).

Jako średnio-zaawansowany copywriter Twoje stawki mogą pójść do góry, ale też i nie możesz przesadzić z nimi, aby dalej było też Twoją ofertą zainteresowanie. Stawki możesz podnieść od:

100 zzs oscyluje od 25 do 40 złotych (czyli za artykuł 3000 znaków od 75 do 120 złotych).

1 słowo oscyluje od 0.04 do 0.06 grosza (czyli za artykuł 500 słów to od 0 do 30 złotych)

Jako zaawansowany copywriter nawet i Twoje stawki mogą wahać się od:

1000 zzs oscyluje od 50 złotych (czyli za artykuł 3000 znaków to 150 złotych).

1 słowo oscyluje w stawce 0.09 grosza (czyli za artykuł 500 słów to 45 złotych).

Pamiętaj jednak i aby Twoje też i stawki się dobrze przyjęły, wybierz, te w taki o to dany sposób w zależności od:

  • Rodzaju tekstu.
  • Trudności tekstu.
  • Długości tekstu.
  • Ilości śródtytułów.
  • Co jest również opisywane w tekście.

Wszystkim tym musisz się kierować, aby ocenić swoją pracę. Jednak i wiele osób ma swoją stawkę stałą. Dlatego też i warto taką posiadać w razie problemów z wycenieniem tekstu podać swoją stawkę stałą.

źródło: internetowi.pl – zarabianie na pracach online